Lecțiile online, în pofida emoțiilor firești ale unui început forțat de împrejurări triste, sunt o provocare pentru cei mai mulți dintre noi, obișnuiți fiind să ne desfășurăm orele în sala de clasă. Învățarea de la distanță a devenit o oportunitate de a defini atât rolul elevului ca parte activă în învățare, cât și al cadrului didactic din cadrul catedrei Discipline fundamentale, care are în primul rând rolul de facilitator, să inspire învățarea și să o ghideze mai mult decât să o controleze. Desfășurarea procesului educațional online în cadrul unităților de curs predate este bazat pe caracteristicile și nevoile cele mai apropiate elevilor: curiozitate, autonomie, satisfacția de a fi parte dintr-un grup, de a contribui la factorul de schimbare, de a fi apreciat.Astfel, în cadrul procesului de instruire, am început să încorporăm platformele digitale în demersul didactic și am constatat că folosirea rețelelor de socializare poate să-i implice pe elevi foarte bine în cadrul activităților didactice online. Pentru a încuraja participarea elevilor la ore, profesorii au completat portofoliile lecțiilor cu materiale digitale, videoclipuri, știri, discuții online, ș.a. În procesul de instruire elevii au devenit receptivi, responsabili și foarte implicați, astfel s-a reconfirmat faptul că munca în echipă este foarte eficientă în formarea caracterului, iar recunoștința și generozitatea deschid noi punți de comunicare, învățare și dezvoltare.