Transformările actuale în domeniul învățământului profesional medical necesită modernizare continuă și compatibilizarea cu învățământul profesional european. Calitatea învățământului a devenit o prioritate pentru echipa catedrei Discipline terapeutice, iar educația de calitate necesită un sistem de management educațional de performanță, capabil să asigure o activitate complexă de concepere, organizare, coordonare, monitorizare și administrare a tuturor proceselor implicate în procesul educațional.
Disciplina Medicina internă și geriatrie cu nursing specific asigură formarea abilităților specifice tuturor elevilor din cadrul specialităților: Obstetrică, Medicină, Îngrijirea bolnavilor, Diagnosticare medicală cu tehnici de tratament și calificările: moașe, asistent medical, asistent medical în urgențe, asistent medical în diagnostic de laborator. Pentru a forma specialişti în domeniu, la catedră se acordă o deosebită atenţie organizării procesului instructiv, actualizării curricula bazate pe formarea competenţelor profesionale specifice calificărilor, utilizării în predare a tehnologiilor didactice activ-participative, a protocoalelor/ standardelor deprinderilor practice, protocoalelor clinice naționale, actelor normative, și implementării tehnologiilor informaţionale și comunicaţionale în procesul de predare-învăţare-evaluare.